Van onbewust naar bewust

Wie last heeft van te veel spanning, is over het algemeen vooral bezig met dingen die gebeurd zijn of dingen die nog moeten komen. Dit gebeurt vaak op de automatische piloot en ongemerkt verliezen we ons in tobberijen, gedachtespinsels en niet-effectief gewoontegedrag. Met ons onbewuste en automatische denken creëren we ongewild veel spanning in onszelf en zijn we met onze aandacht niet in het hier en nu.   Door middel van aandachttraining, oftewel mindfulness, leer je om  al die energieslurpende gedachten en emoties te accepteren voor wat ze zijn en mindfulness helpt je om zonder oordeel te accepteren dat er spanning in je lichaam kan zijn, er gedachten door je hoofd vliegen of dat je pijn of verdriet hebt.  Je leert door het toepassen van mindfulness die spanning en/of gedachten te accepteren  waardoor je je rustiger gaat voelen.

Onderzoek

Er is recentelijk veel aandacht voor mindfulness als methode voor stressreductie. Er is veel onderzoek gedaan naar de invloed van mindfulness op stress en chronische pijnklachten. Via meditatie en aandachtsoefeningen leer je aandachtiger en bewuster te zijn in plaats van je te verzetten tegen pijn en stress.

Onze coaches in Amsterdam is gespecialiseerd in coaching met betrekking tot stress- en burn-out klachten. Ze gebruiken onder andere mindfulness als effectieve methode om deze klachten te verminderen.Heeft u last van stress of behoefte aan meer rust in uw hoofd?